Kuala Lumpur!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hilleen Smeets - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hilleen Smeets - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur!!

Door: Hilleen Smeets

Blijf op de hoogte en volg Hilleen

02 September 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Jaaa! leuk mijn eerste reisje! van 28 t/m 30 augustus ben ik naar Kuala Lumpur geweest!! Was onwijs leuk, foto's staan al op facebook maar ik zal het nog even toelichten met een kort verslag.

We zijn met de bus om 12 uur 's nachts op donderdag avond vertrokken en het zou 5,5 uur reizen zijn. De bus was goed en snel dus na 4 uur en 15 minuten waren we al op de plaats van bestemming. We hadden alleen geen hostel voor die nacht geregeld, want we dachten, we droppen onze spullen na de reis en gaan de stad even in voor we inchecken, dat komt wel goed. Maar nu leek het ons toch een goed idee om even nog te gaan slapen. Gelukkig was de kamer die we de volgende nachten hadden vrij en konden we daar nog even een dutje in doen voor de rest van die nacht.

De volgende dag hebben we de batu caves bezocht. Hier kon je met een trein/metro achtig iets heen voor heel weinig geld dus dat hebben we dan maar gedaan. Daar hebben we de dark caves bezocht. Was echt een aanrader, je gaat een wandeling maken door een donkere grot met een gids die van alles over de dieren in de grot verteld. Er leven vooral vleermuizen maar ook allerlei insecten en andere gekke beesten en je komt ze onderweg allemaal tegen. De tocht duurde 45 min. en daarna zijn we de batu caves in gegaan om daar wat foto's te maken en te kijken.

Na het bekijken van deze grotten was de dag al redelijk voorbij en zijn we terug naar het hostel gegaan om ons klaar te maken voor het avondeten en het verkennen van het nachtleven van Kuala lumpur. We hebben ergens in een foodcourt gegeten, en zijn toen wat clubs gaan bezoeken. Het was nog een beste zoektocht, maar toen we eenmaal op de juiste plek waren werden we omringt door clubs en konden we kiezen wat we wilden.

De volgende dag werden we wat later wakker en kwamen we erachter dat de Bersih 4 demonstraties er waren, recht buiten ons hostel ongeveer. Dit leidde ons nogal af van plannen maken voor die dag, we zijn de stad in geweest en hebben geprobeerd om ergens te komen, maar de stad was zo afgeladen vol dat dat nogal moeilijk was. Ook wilden we niet te ver de stad uit gaan want ons was verteld dat het in de avond uit de hand kon lopen en het zou kunnen dat de taxi's en het vervoer dan niet meer zouden kunnen rijden wat ervoor zorgde dat we dus niet meer naar ons hostel konden. Na veel zoeken, wikken en wegen wat te doen was de dag eigenlijk alweer te ver gevorderd om echt iets te ondernemen en zijn we terug gegaan.

Op dat moment werden ook de demonstraties afgelast, dus we konden ons toch nog klaar gaan maken voor een leuke avond uit. We hebben eerst weer ergens gegeten in een foodcourt en china town, en daarna zijn we naar een club gegaan waar we lekker konden chillen en kletsen met elkaar. Daarna zijn we nog naar een reggea club vlakbij ons hostel geweest en daarna lekker gaan slapen.

De volgende dag werden we met de schrik om 12 uur wakker want om 3.45 pm zou de bus terug alweer vertrekken. Dus we hebben snel onze spullen gepakt, even ergens gebrunched en zijn opweg gegaan naar de bus, wat een redelijke zoektocht was want de plek waar we op gingen stappen was echt enorm. Alle bussen vanuit Kuala lumpur naar anderen plekken in Maleisië en Singapore vertrokken van daar, en de organisatie was niet top.

Uiteindelijk hadden we de bus gevonden, en zijn we redelijk voorspoedig terug naar singapore gereden. De bus bracht ons naar Little India waar we de MRT naar de campus hebben gepakt en ik weer lekker in me eigen bedje ben beland.

Groetjes!!!

• 07 September 2015 - 14:34

Mirjam:

nou nou nicht leuke tripjes die je maakt, en ook lekker chaotisch als ik het goed begrijp, je leven bestaat uit veel uitgaan op de trips haha, geniet er maar fijn van!!