Toch maar een online dagboek - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hilleen Smeets - WaarBenJij.nu Toch maar een online dagboek - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hilleen Smeets - WaarBenJij.nu

Toch maar een online dagboek

Door: Hilleen Smeets

Blijf op de hoogte en volg Hilleen

29 Augustus 2015 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal,

Oke ik heb besloten om toch maar een verslag bij te houden van mijn avonturen hier. Ik merk namelijk dat ik veel vergeet en wil het graag allemaal nog eens terug kunnen lezen. En ik kan op deze manier de mensen thuis laten weten hoe het gaat en wat ik allemaal doe! dus dan hoeft dat niet alleen maar via de whats app :p

Ik zal even een beetje bij het begin beginnen want ik heb wat in te halen. Ik zit inmiddels bijna 6 weken in Singapore, en een uitspraak die ik de afgelopen tijd vaak heb gedaan is "wat een land". Dit was dan zowel positief als negatief en alles wat daar tussenin zit.

Ik zal dit verslag schrijven over de eerste 2 weken tot ik ging studeren. En zal wat andere verslagen maken over mijn reisjes tot nu toe.

Dus ik ging helemaal alleen vliegen, doodeng. Na gedag te hebben gezegd tegen mijn ouders en mijn vriend, wat echt vreselijk was, ben ik toch maar het vliegtuig ingestapt en gewoon onderweg gegaan. Gek genoeg de dagen voor de reis wilde ik eigenlijk niet meer, ik vond het alleen maar allemaal heel eng.

Maar of de een of andere manier stond ik daar dan toch op het vliegveld in singapore, op de plek waar ik mijn embarkationcard stond in te vullen toen ik de eerste 2 Nederlanders ontmoette die ook gingen studeren aan NTU. Samen hebben we een taxi gepakt naar onze hostels en nummers uitgewisseld zodat we misschien de volgende dag elkaar weer konden ontmoeten.

De eerste ochtend toen ik wakker werd was alweer doodeng, je bent in een enorme stad, je weet niks, je hebt geen werkende telefoon buiten je hostel, dus ja wat doe je dan? Nou raar maar waar, het is (zoals iedereen al zei) allemaal goed gekomen. Ik heb de eerste paar dagen opgetrokken met onder andere de Nederlanders die ik had ontmoet op het vliegveld. We hebben simkaarten geregeld zodat we overal internet hadden, wat bij mij natuurlijk niet in één keer werkte maar goed, en de stad bekeken. Geen haast want ja, we hadden nog 4 maanden om de stad te bekijken, dus rustig aan gedaan. (foto's hiervan zijn al op facebook te vinden)

Na 3 nachten in mijn hostel was het tijd om te verhuizen naar de campus. Dus ik heb met nog 2 andere mensen die ik in de 3 dagen ervoor had ontmoet een taxi gepakt naar de campus en opeens stonden we voor een gebouw waar "hall of rescidence 3" op stond wat dan toch echt het gebouw zou moeten zijn waar ik zou gaan wonen. Het apparte was alleen dat Hall 3 ongeveer 5 gebouwen zijn met heel veel kamers. Na wat gedoe met het krijgen van die kamer, want ik ging een kamer onderhuren en dat verloopt natuurlijk niet vlekkeloos, had ik dan toch de sleutel en zat ik legaal in mijn kamertje. Een bed, bureau en een kast... dat was het wel. Die dag zijn we naar een mall gegaan dichtbij om beddengoed en andere dingen zoals een prullenbak en dergelijke te kopen voor op de kamer. Toen dit allemaal gelukt was zat ik dus in m'n kamer, bedje opgemaakt, klaar om mijn eerste nachtje in mijn kamer door te brengen...

Hier ga ik het bij laten voor mijn eerste verslag. Een kant tekening bij deze periode is dat ik elke dag ongeveer 10 nieuwe mensen leerde kennen, uit allerlei verschillende landen. Ik ben veel naar exchange feestjes gegaan en heb zo ook het uigaansleven van Singapore goed kunnen ontdekken. Veel van de mensen waar ik mee optrok gingen ook op NTU studeren, dus ik had al een aardige groep mensen op de campus die bekend was bij mij, wat heel fijn was.

Nouja, bedankt voor het lezen!

Byee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

singapore

exchange voor 4 maanden en daarna rondreizen door azië

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2015

Bijna op de helft!!

05 Oktober 2015

Palawan, filipijnen!!

22 September 2015

2 weken leren

07 September 2015

Bintan

02 September 2015

Kuala Lumpur!!
Hilleen

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 4591

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 04 December 2015

singapore

Landen bezocht: