SG 50 en eerste school weken - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hilleen Smeets - WaarBenJij.nu SG 50 en eerste school weken - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hilleen Smeets - WaarBenJij.nu

SG 50 en eerste school weken

Door: Hilleen Smeets

Blijf op de hoogte en volg Hilleen

17 Augustus 2015 | Singapore, Singapore

Hallo!!

Okee meteen een verslag erachteraan! Heb immers wat in te halen. Nadat we onze kamers hadden gekregen hadden we nog een aantal dagen vrij om naar de stad te gaan en wat te feesten. Ben naar een heel leuk festival geweest op Sentosa beach, het synthetische strand van singapore, wat leuk maar duur was. Een drankje tijdens het uitgaan kost gemiddeld 16 SGD wat overeen komt met 10,50 euro. Dus echt dronken worden we hier niet dat kost veel te veel geld, maar de feestjes zijn wel heel leuk en de clubs zijn vaak nogal over de top aangekleed dus dat is wel fancy.

De uitspraak "wat een land" is vooral ontstaan tijdens SG 50. Dit was zondag 9 augustus en 11 augustus zou ons semester starten. Het is de dag waarop de Singaporianen hun onafhankelijkheid vieren op hun eigen manier wel te verstaan. Ik ben die dag ietsje dover geworden omdat ik zo veel straaljagers over Singapore heb horen vliegen, dat is echt niet normaal. Op deze dag laat Singapore zien wat ze allemaal in huis hebben, en voor zo'n klein landje is dat echt een hoop. Het was afgeladen druk in de stad, maar zoals altijd hier, nog steeds georganiseerd.

We hebben uiteindelijk 3 uur bij Marina Bay (de plek waar alles gebeuren zou) staan wachten op 50 vierkante centimeter per persoon. Ik vond dat het wel waard er was een soort vliegtuigshow voorbereid, en mensen die kanonnen gingen afschieten en nog meer vliegtuigen, en daarna een enorme vuurwerkshow voor de skyline van Singapore. We hadden een goede plek dus ik heb alles goed kunnen zien en meemaken en jemig "wat een land".

Na SG 50 moest het schooljaar dan echt beginnen, wat hier een begin is met veel stress, want in de eerste 12 dagen van het semester moet je ervoor zorgen dat je ingeschreven wordt voor de vakken die jij wil. En dat gaat nogal op een stressvolle manier. Elke dag moet je jezelf op een wachtlijst zetten voor de vakken die je wil volgen. En elke nacht gaat de computer jou dan plaatsen, of niet als er te weinig plekken zijn. Maarja, de vakken worden natuurlijk maar op een aantal momenten gegeven, dus je moet zorgen dat het allemaal in het rooster past. Met 6 vakken, die ik nodig heb is dat nogal een opgave. Uiteindelijk met wat gebel en gemail met de school had ik binnen 4 dagen mijn vakken die ik wilde op de momenten die ik wilde en was de stress voorbij. Dat was echt een enorme opluchting.

Genoeg voor nu, bedankt voor het lezen!

Byebye!!