Bijna op de helft!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hilleen Smeets - WaarBenJij.nu Bijna op de helft!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hilleen Smeets - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft!!

Door: Hilleen Smeets

Blijf op de hoogte en volg Hilleen

23 Oktober 2015 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal!!

Nou het is inmiddels alweer bijna 3 weken geleden dat ik naar Palawan ben geweest en mijn ouders zijn alweer bijna een weekje terug in Nederland.

Want ik was nog maar 4 dagen terug uit Palawan of m'n ouders stonden alweer op de stoep, of nouja, op Changi Airport. Ik heb ze opgehaald en dat weekend heb ik bij hun in het hotel geslapen!! We zijn de eerste dag naar Marina bay geweest. Dit is vlakbij het financial district van Singapore waar allerlei toeristische dingen te doen zijn. We zijn in cloud forest geweest, een soort nagemaakte jungle en naar Sentosa, dat is het strand/attractie park van Singapore. Hier heb ik eindelijk iets gedaan wat te maken had met de geschiedenis van Singapore. Op Sentosa was namelijk nog een oud fort wat gebruikt werd tijdens de tweede wereld oorlog, erg interessant. Die avond zijn we nog in het ruizen rad geweest en hebben we heerlijk gegeten bij een mexicaan.

De volgende dag zijn we naar de dierentuin geweest. Die bestaat hier uit drie parken. De gewone dierentuin, de riversafari, en het night safari park. We hebben alles in één dag gedaan want ja, we waren er nou toch. De dierentuinen zijn groot, heel groot, je staat praktisch midden in de jungle, heel gaaf.

De week die daarop volgde ben ik nog met mijn moeder naar het National Museum geweest, nog meer history, maar nu weet ik wel eindelijk een beetje waar Singapore vandaan komt als het om geschiedenis gaat wat ik echt wel miste. We hebben nog een boottocht gemaakt op de rivier, of naja het synthetische water bijna, hier in Singapore, en veel lekker gegeten. Ik heb ook nog een duik genomen in het zwembad van het hotel van mijn ouders op een middagje na het college.

Verder zijn mijn ouders ook een middag op NTU geweest natuurlijk. Ik heb ze zo veel mogelijk laten zien, het is een grote campus en nog steeds best wel warm buiten dus dat was een zweterige wandeling maar heel leuk. Heel gek om je ouders ineens jou wereldje hier te laten zien.

Inmiddels heb ik afgelopen week alweer 3 toetsen gehad, en de 4 toetsen die ik voor de vakantie week hier had had ik allemaal dik gehaald dus die vakken zijn heel goed te doen. Vandaag heb ik toevallig nog op een info markt gestaan voor de Exchange studenten van NTU. Het was heel leuk om nu de persoon te zijn die informatie gaf, in plaats van degene die om de ervaringen van andere Exchangers vraagt.

Ik heb nog maar 3 weekjes les en dan heb ik nog 4 eind examens en dan ga ik alweer reizen. Voor nog 7 weken. Mijn plan is nu om 2 eken zelf door Cambodja en Laos te reizen, dan ongeveer 2,5 week door Vietnam en dan nog 2,5 week met mijn ouders door Borneo. Dus dat zijn leuke vooruitzichten!! ik heb er onwijs veel zin in. En ohja, daarvoor ga ik ook nog even naar Krabi in thailand (A). Daarna zal ik wel weer eens een verslagje maken.

Bedankt voor het lezen!

Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

singapore

exchange voor 4 maanden en daarna rondreizen door azië

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2015

Bijna op de helft!!

05 Oktober 2015

Palawan, filipijnen!!

22 September 2015

2 weken leren

07 September 2015

Bintan

02 September 2015

Kuala Lumpur!!
Hilleen

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 1112
Totaal aantal bezoekers 4570

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 04 December 2015

singapore

Landen bezocht: