2 weken leren - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hilleen Smeets - WaarBenJij.nu 2 weken leren - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hilleen Smeets - WaarBenJij.nu

2 weken leren

Door: Hilleen Smeets

Blijf op de hoogte en volg Hilleen

22 September 2015 | Singapore, Singapore

Haay allemaal,

Oke na Bintan heb ik niet meer zoveel gedaan, want ik had de weken erna 4 midterms (tussentoetsen) ik ben inmiddels al op de helft van het semester en heb nu dus dit soort toetsen en allerlei assignments die ik moet inleveren, en ja.... ik ging hier dus studeren, dat is de afgelopen 2 weken wel gebleken.

Dit gaf me de gelegenheid om het echte campusleven te ontdekken. En ik moet zeggen dat dat ook heel interessant is. Je ontmoet heel veel exchange studenten natuurlijk, je zit allemaal in hetzelfde schuitje, dus contact leggen gaat heel simpel. Voor je t weet zit je met een deen aan tafel die hier zijn master doet en een exchange in Australië heeft gedaan met vette verhalen. En de volgende dag zit je met een Indiër aan tafel die je dan eindelijk leert hoe je die curry en chapati nou samen moet eten, met je handen, want dat is best moeilijk.

En zojuist zijn er mensen aan mijn deur geweest om één of ander soya toetje te verkopen, ze zijn van een commissie van de hall vereniging wat Dance & dinner heet en ze verkopen dus onder ander toetjes. Ik heb ook al mensen aan m'n deur gehad over of ik wilde stemmen voor alle mensen die in het bestuur komen van deze vereniging en ik heb regelmatig flyers van van alles en nog wat in het bordje van m'n deur. Kortom, op de campus is echt genoeg te doen en te beleven.

Als exchanger wordt je hier helaas niet echt in meegenomen vanaf het begin, het is echt meer iets voor de locals om deel te nemen in zo'n commissie. Ook omdat wij hier natuurlijk maar voor 1 semester zijn en de meeste commissies bestaan voor een jaar uit dezelfde mensen. Ik heb bijvoorbeeld ook geprobeerd vrijwilligerswerk hier te doen via een organisatie van NTU maar ook daar hebben ze een jaar nodig.

De studenten, de locals dan zijn wel echt heel aardig, ze willen je altijd bij alles helpen. Ik heb vanochtend 10 km hardgelopen (jaja het ging nog) met mijn sportklas (één van de vakken die ik heb is sport) in MC Ritchie reservoir, een groot park in het midden van Singapore. We moesten daar bij de rotonde staan om 7.45 am. Wist ik veel waar die rotonde en dat park was, dus ik heb gewoon rond gevraagd, en de mensen in mijn klas die ook in mijn hall woonde kwamen vanzelf naar me toe met "je kan wel mee met ons, wij nemen een taxi". Het is heel fijn dat je dan in ieder geval niet alleen hoeft te gaan. En door de vele groepsprojecten van de vakken die ik hier heb leer je de locals ook echt een beetje kennen wat ook heel leuk is!!

Ik ga dus om met vele nationaliteiten wat echt heel veel toevoegt aan deze hele ervaring en wat ik ook nog eens echt heel leuk vind.

Ik ga nu maar stoppen met deze blog want over een paar uur zit ik in het vliegtuig naar Palawan, een prachtig eiland in de Filipijnen, althans dat ga ik dus zien. Maar het staat in de top 7 van de mooiste eilanden van Azië van backpackeninazie.nl... dus dat moet wel goed zitten.

Doeggies!!!

  • 22 September 2015 - 23:15

    Mirjam:

    leuk al die verschillende nationaliteiten om je heen, en ik begrijp dat je veel gelegenheid krijgt om veel te kunnen zien, nu weer op weg naar Palawan, geniet er maar fijn van, en we zijn benieuwd naar je volgende belevenissen ! groetjes van ons hier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

singapore

exchange voor 4 maanden en daarna rondreizen door azië

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2015

Bijna op de helft!!

05 Oktober 2015

Palawan, filipijnen!!

22 September 2015

2 weken leren

07 September 2015

Bintan

02 September 2015

Kuala Lumpur!!
Hilleen

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 4580

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2015 - 04 December 2015

singapore

Landen bezocht: