Bintan - Reisverslag uit Batam, Indonesië van Hilleen Smeets - WaarBenJij.nu Bintan - Reisverslag uit Batam, Indonesië van Hilleen Smeets - WaarBenJij.nu

Bintan

Blijf op de hoogte en volg Hilleen

07 September 2015 | Indonesië, Batam

Heey,

Ja ik moest dus nog een verslag schrijven over Bintan! Een eiland in Indonesië waar ik met een Zweedse dame en heer heen ben geweest voor een weekendje. Drie dagen chillen dat was eigenlijk het doel en dat is ook gelukt!

Eerste dag kwamen we aan op een ferry terminal midden in een enorm resort, het nummer 1 resort van bintan hoorden we later, en we konden wel zien waarom. Er stonden 6 mensen klaar om ons te helpen met van alles en er werd gedanst door traditionele dansers en ons visum voor indonesië werd daar geregeld. Heel fijn, maar wel wat duurder omdat het in dat resort was.

Vanuit daar hebben we een taxi genomen naar ons resort, wat op het strand in het zuidoosten van het eiland was, een heerlijke kamer voor ons drieën met eigen douche en toilet, helemaal fijn.

Die middag hebben we een beetje in de zon gelegen, en vrij vroeg in de middag wilden we op pad gaan naar het stadje, wat in het zuidwesten ligt, het zou 30 min. rijden zijn maar was best wel duur. In bintan is het niet veilig om zelf een taxi te regelen, ze vragen veel te veel geld en beroven je soms ook nog lazen we op internet. Dus we regelden alles via het resort, maar dat was nog duur. Uiteindelijk toch gedaan en de moeite waard. Vanaf het resort waar we aankwamen, naar ons resort hadden we namelijk nog niet echt het indonesië gezien, qua cultuur. Maar in het stadje daar was dat meer aanwezig. Veel mensen, weinig ruimte, maar alles past. Zo zou ik het omschrijven. We hebben even rond gedwaald en zijn toen ergens gaan eten en hebben weer de taxi terug gepakt. Die ons overigens 1,5 uur had laten wachten dus we hebben toch nog iets minder betaald dan afgesproken.

De tweede dag hebben we scooters gehuurd en waaide het, dus zijn we opzoek gegaan naar een resort waar ik kon kitesurfen. En dat kon! dus ik heb heerlijk een uurtje gekite terwijl mijn zweedse reisgenootjes in datzelfde resort een massage namen en even lekker in de zon hebben gechilld. Daana hebben we een lekkere hamburger bij t resort gegeten, want ja dat hoort na het surfen! en zijn we weer verder op pad gegaan op onze scootertjes opzoek naar nog wat strandjes. We vonden een mooi strandje waar een oud wrak lag en wat gewoon mooi tropisch met blauw water was. Daar hebben we de laatste zonnestraaltjes van de middag mee gepakt en we zijn weer terug naar het resort gereden. Op de terug weg nog gestopt bij een klein visserdorpje, ze bouwen dat daar op palen in het water. Ze bouwen sowieso veel huisjes op palen in het water voor het vissen wat er heel tropisch uitzag, overal rond het eiland zag je die huisjes in het water staan.

Op de laatste dag hebben we praktisch gezien alleen maar op het strand gelegen en lekker gegeten tot we weer naar de ferry moesten voor de weg terug naar Singapore. Het was echt een chill weekend, heerlijk genoten en een beetje verbrand de laatste dag helaas, maar dat is nu allemaal allang bruin :)

groetjes!!

ps. ik was op Bintan, dat is naast Batam, maar Bintan kan google niet vinden.

• 22 September 2015 - 23:08

Mirjam:

leuke dagen gehad !!! en wat zal die hamburger extra lekker gesmaakt hebben !